صادرات کربنات کلسیم حفاری

4.5
(20)

در حوزه های مختلف صنعتی، کلسیم یکی از مواد بکار رفته و موثر می باشد که نقش بارزی در آنها ایجاد می نماید. این کاربری بیشمار بدلیل خصوصیات این ماده معدنی است. بطور کل caco3 در زمین فراران وجود دارد. اما در کشور ما نیز معادن زیادی قرار دارد که البته مشخصات ویژه ای دارند. از آنجا که درصد خلوص کلسیم در مناطق مختلف متفاوت است، هر معدنی شامل کلسیم مرغوب نمی باشد. گاهی معدنی یافت می شود که خالصی پایینی داشته و چندان قابل استفاده نیستند. و یا رگه های متفاوتی از کلسیم در آنها وجود دارد که چندان مقرون بصرفه نمی باشد. از اینرو صادرات کربنات کلسیم حفاری در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه معادنی که در ایران وجود دارند، بسیار مرغوب و گاها ممتاز و درجه یک هستند.

صادرات کربنات کلسیم حفاری

مش کربنات کلسیم چیست؟

سنگ ها و کانی های معدنی اغلب برای استفاده در صنایع مختلف به صورت پودری ارائه می گردند. اندازه و کیفیت ذرات در پودر سنگ های معدنی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت پایانی محصولات تولید شده توسط صنایع مختلف دارد. به طور ویژه کربنات کلسیم بر اساس نوع مش بندی در نمونه های متفاوتی معرفی می گردد و این پودر ها از 50 تا 2500 و حتی بالاتر به عنوان بهترین پودر های میکرونیزه در این زمینه معرفی می گردند. برای مشخص کردن اندازه ذرات پودر های میکرونیزه کربنات کلسیم از پارامتری به نام مش استفاده می شود. مش استانداردی است که برای توضیح بیشتر اندازه و دانه بندی پودر ها به شکل خاص تعریف شده است و بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی و نمونه برداری از پودر ها اندازه گیری آنها انجام می پذیرد. بنابر بیشترین استاندارد های تعریف شده برای شاخص مش می توان گفت هر چقدر عدد مش بیشتر باشد به این معنا است که ذرات سازنده آن پودر های میکرونیزه ریز تر هستند و از طرفی هر چقدر ذرات ریزتر باشند مسلماً قیمت آنها بالاتر خواهد بود چرا که کوچکتر کردن ذرات پودر های میکرونیزه مستلزم انجام فرآیند های طولانی مدت و پیچیده تر می باشد و همچنین مقدار محصول به دست آمده در این فرایند ها بسیار اندک است.

کارخانه پودر کلسیم کربنات تهران عمده
>>

صادرات کربنات کلسیم حفاری

فرآیند مش بندی کربنات کلسیم

فرایند مش بندی کربنات کلسیم با هدف دسته بندی این محصولات و قیمت گذاری آنها انجام می پذیرد. بر اساس استاندارد های جهانی زمانی که ذرات یکدست ایجاد شوند و قطعات و کلوخه های درشت در بسته بندی های آنها دیده نشود، مسلما فرآیند های مش بندی برای این محصولات انجام شده است. بیشتر  صنایع به مش کربنات کلسیم از ۵۰ تا ۸۰۰ نیازمند هستند در صورتی که تولید این محصولات تا مش بندی ۳۵۰۰ هم ممکن می باشد.  میکرونیزه کردن کربنات کلسیم و انجام مش بندی دقیق تر این محصولات هزینه‌ بر و زمان‌ بر می باشد. به همین دلیل آن دسته از پودر های کربنات کلسیم که دارای مش بندی دقیق و بالاتری هستند با قیمت های بسیار بیشتری معرفی می گردند.

صادرات کربنات کلسیم حفاری

تولید کنندگان پودر کربنات کلسیم حفاری

در صنایع نفت و گاز عملیات های پیچیده و دشواری انجام می گردد که در آنها از مواد معدنی و شیمیایی بسیاری استفاده می شود. کربنات کلسیم در این زمینه هم بکار برده می شود و نقش مهمی در فرایند های حفاری دارد. موادی چون کربنات کلسیم که در روند حفاری مورد بهره برداری قرار می گیرد، اصطلاحا گل حفاری نامیده می شود. گل خفاری در حفر چاه و استحکام و تقویت دیواره ها بسیار موثر است. اما پودر کلسیم که بعنوان عامل ارتباطی در این زمینه استفاده می شود، می بایست حاوی خصوصیات مشخصی باشد. نفوذ پذیری مایعات در سنگ و صخره ها، یکی از دلایل استفاده از کربنات کلسیم است.
همچنین کربنات کلسیم بعنوان یک ماده اسید زدا در روند خفاری باعث خنثی شدن برخی مواد مضر می گردد. بنابراین تولید نفت و گاز در حالت بهتری انجام شده و افزایش تولید را بهمراه خواهد داشت. با توجه به موارد ذکر شده، صادرات کربنات کلسیم حفاری نیازمند دقت در فرایند تولید می باشد. چراکه اندازه ذرات و درصد خالصی کلسیم بسیار ضروری است. تولید کنندگان باید استاندارد های بین المللی را رعایت کرده تا حداکثر بازدهی را از مواد تولید شده دریافت کرد. کاربرد دیگر کلسیم در حفاری بعنوان ماده پر کننده و وزن دهنده است و بدین ترتیب تراکم سیالات کنترل می شود.

شرکت صادرات کربنات کلسیم حفاری

شرکت آروشا در زمینه صادرات کربنات کلسیم حفاری سالها تجربه داشته و تولیدات خود را، علیرغم تامین مصرف داخلی به کشور های دیگر نیز عرضه می نماید. محصولات آروشا با توجه به معادن معروفی که در اختیار دارد، درجه یک و ممتاز می باشد. پودر کلسیم شرکت متناسب با صنایع مختلف تولید شده و مش های گوناگون این ماده معدنی به مصرف کنندگان ارائه می شود. در صنعت نفت و گاز نیز پودر کلسیم اصلی با خلوص بالا و هم تراز با استاندارد های جهانی ساخته می شود که این امر موجب استقبال از تولیدات شرکت شده است.

کربنات کلسیم معدنی و رسوبی
>>

نظرسنجی واحد فروش:

آیا با کاهش قیمت محصولات شرکت موافق هستید؟ (از 1 تا 5 امتیاز دهید)

میانگین نظر موافقین: 4.5 / 5. تعداد موافقین: 20

هنوز کسی نظر نداده. نظرت رو بگو

جدیدترین اخبار سایت